Lönsboda IBK - Slätafly

Publicerad 2013-09-16 11:59:00 i Allmänt,

Då jag bara såg matchen mellan Lönsboda och slätafly denna veckan så kommer Lönsboda ibks nyförvärv och Växjö-expert Mattias Andersson gästblogga om Lagan - Vöikers samt ge sin bild av sitt egna lags match mot Slätafly.

Senare i Veckan kommer även Lönsbodas gigant i målet Robin "Hoppe" Johansson ge sin syn på hur andra omgången i Div 1 södra kommer sluta.

Lagan - Vöikers (2-2)
En match som jag på förhand trodde skulle bli jämn, och det blev den också, iaf på tavlan. Vöikérs var det laget som matchen igenom ville vara bollförande och spela en trevligare innebandy, medan Lagan backade hem och rensade. Vöikers var helt kalrt värda att leda efter första perioden, där jag tycker deras förstalina, med Axelsson, Sköld och Jovic spelar en intressant innebandy. Dock verkade det som Lagans publik knäckte Marcus självförtroende när de psykade ner honom till en straffmiss och många missade skott i första perioden(men hans revansch skulle komma). En ledning här för Vöikers hade förmodligen lett till en annan matchbild där Lagan hade behövt flytta upp och på så sätt blotta sig bakåt, men istället räddar deras målvakt allt och Lagan sprätter in ledningsmålet med sitt andra skott i matchen och går till pausvila med ledning, högst orättvist.

I Andra perioden tycker jag dock att Lagan börjar visa upp lite mer anfallsspel vilket glädjer mitt Innebandyhjärta! Dock fortfarande Vöikers som är det spelförande laget och de får rättvist in en kvittering på en backhandretur i krysset? om jag inte minns fel? Perioden slutar 1-1 och på läktaren tänker man att nästa mål kommer bli det avgörande (Vilken expert man är). Men så blir inte fallet. Lagan gör 2-1 genom en retur (riktigt snyggt, eller inte) och här troddee man att det var kört för Vöikers då Lagan var täta i försvaret som hade en målvakt som var precis så bra som jag minns honom! Men med drygt 2 minuter kvar gör Marcus 2-2 genom ett riktigt klass-skott en toe-drag stolpe in i första, otagbart! Mer mål blir det inte i matchen, och med facit i hand är nog Vöikers ganska nöjda med att fått med sig en poäng från matchen.

Bäst i matchen: Lagans målvakt var riktigt bra och i Vöikers visar Viktor Johansson (I Porrklubb tre stjärtar känd som VJ) visade upp att han verkligen bli att räkna med denna säsongen, Lagan gick i "slow motion" när han satte fart.

Funderingar: Vad hände i situationen när Lagan och Vöikers båda gjorde mål inom loppet av 10 sekunder men båda blev bortdömda?
Skriv gärna i kommentarsfältet ifall ni vet, är intresserad av att veta.

Är det förbjudet att passa i två mot målvakten om man spelar i Vöikers? två st två mot målvakten, två skott noll mål? Godkänt?

Lönsboda -Slätafly (6-0)
Jag ser att Hoppe har skrivit om matchen på lonsbodaibk.se så känner att det är överflödigt av mig att skriva om det trots att jag gästbloggar O:)

Dock kan jag ge några ord om matchen. Slätafly var sjukt stora, det hade jag glömt!
Matchen i sig tycker jag vi genomför på ett utmärkt sätt, vi är noggranna, sjukt tighta i försvaret, tror Hoppe har 9 skott på sig i 5 mot 5, sen några till i den mängd boxplay vi har. Men även denna spelform var vi som en mur i denna kväll! Anfallsspelet var bra i första, vi skapar oss en tremålsledning och kan sen spela på det resultatet resten av matchen. Har en 5-minutersperiod i andra där vi går ner oss lite men annars känns det kontrollerat i 55 minuter, vilket känns skönt, ett styrkebesked får oss i norra Skåne! // Ihuetpåfjås och Mattias Andersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela