Omgång 1

Publicerad 2013-09-09 18:12:00 i Allmänt,

Min plan är att varje vecka berätta hur jag tror matcherna i Div 1 södra kommer sluta. Idag är det då dax för första omgångens tips (tre första, hinner inte mer idag). Tror att jag kommer bli bättre och bättre på att tippa ju fler omgångar som går, och känner såhär på förhand att mer än 5 av 6 rätt kommer bli svårt att fixa första omgången!

Vill även lägga ett fint ord för Inside H1, en mkt läsvärd blogg som jag rekommenderar de tappra själar som läser min blogg att ta del av! http://insideh1.wordpress.com/

Malmhaug - Landskrona
Malmhaug har inte tagit någon med storm med sina försäsongsresultat, de långa pojkarna från söder tror jag kommer följa denna inslagna väg och åka på en mina hemma i första omgången. Landskrona har väl inte heller direkt imponerat på försäsongen men tror de klara av Malmhaug ändå.

Reultat: 4-7

Lagan - Vöikers
Vöikers har värvat mest i serien, universitetet verkar vara ett bra sätt att värva bra innebandyspelare! Senast Stenungsunds poängkung! Lagan är fysiska och i deras hemmahall där det är djungels lagar som gäller är de svåra att slå! Vöiker är uddamålssegrarnas okrönta konungar, tror på en målsnål historia där Lagan vinner med uddamålet!

Resultat: 5-4

Westervik - Craftstaden
I min tippning är ju detta en match mellan botten och toppen. Craftstaden har imponerat på försäsongen med idel segrar, men i detta "derby" oklart om det? är det dax att bekänna färg! Westervik tror jag kommer vara ett lag som släpper in en massa mål och gör nästan lika många. Får man väck mitt nästan kanske de inte hamnar där jag tror men denna matchen vinner Craftstaden!

Resultat: 8-11

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela