Tippning av Div 1 södra 2013/14 del 3

Publicerad 2013-09-01 20:39:00 i Allmänt,

3. Craftstaden ett lag som jag inte heller vet mycket om. De tog en stabil andraplats i sin etta förra säsongen, verkar ha många poänggörare i laget samtidigt som ryktet säger att de har parkettgolv vilket inte brukar vara något som bortalaget skrattar sig lyckliga över. Verkar även har en vass målis då han blev uttagen i J-Landslaget vilket är av hög vikt om man ska komma topp 4a.

2. Slätafly de eviga favoriterna som inte klarar att knyta ihop säcken. Den enda föreningen som kan mäta sig med Lönsboda i folkmängd, vilket gör deras ständiga topp-placeringar mer imponerande. I år har de tappat några nyckelspelare vilket gör att jag inte alls vet var jag har dem. Kvar finns dock giganten Milesson och hårdskjutande Ramvall vilka kommer skyffla in många påsar!! De har inte heller kvar sitt förfärliga hemmagolv vilket alla bortalag är glada över. Men det största tappet är nog ändå att deras fantombloggare verkar lämnat Torsås, och därmed kommer sluta sitt friska bloggande om lagets framfart i serien.. synd!

1. Real Åstorp/Kvidinge hade jag tippat 1,2,3 och 4 om jag hade kunnat. De är för mig de överlägsnaste seriefavoriterna jag har skådat på mycket länge. Skulle de inte ta förstaplatsen i serien så är det fiasko! Med bra spets och bra bredd ser jag inte vad som skulle kunna stoppa dem denna säsong. Undrar även vad det är som lockar så många spelare till att gå till Real Åstorp/Kvidinge? Är vattnet extra gott där och flickorna utan dess like, eller är det bara så det växer extra mycket klöver runt sporthallen som spelarna har fri tillgång till? Hur det än ligger till så är det starkt jobbar av dem som driver Å/K att genomföra denna upprustning av truppen. Ska bli kul med ett nytt Skånelag i Allsvenskan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela