Tips omgång 2

Publicerad 2013-09-18 09:55:00 i Allmänt,

Har fått den stora äran att gästblogga för ihuetpåfjås såhär några dagar innan andra omgången av division 1 södra. Anledningen till att just jag får gästblogga måste vara för att jag vaktade kassen i söndags när Lönsboda höll nollan. Jag känner inte alls att det var på grund av min egna insats som den gången i division 2 i seriefinalen mot Höllviken som slutade 2-0. Nollor kommer onekligen inte så ofta då nollan innan dess var mot Hjärnarp i division 4 om jag inte minns helt fel. 
Omgång 2 gissar jag slutar enligt följande:

Åstorp – KFUM (7-2) Ihuetpåfjås tips (9-3)
Åstorp kommer inte ha några problem i denna matchen. De är irriterade efter poängtapp i premiären och kommer tvåla till KFUM med ca 7-2. Jag känner mig dock lite osäker på om KFUM lyckas få in två mål på Åstorp då de saknas lite spets i laget. Malmö murar och det gör att det bara blir 7 mål till Åstorp.

Craftstaden – Lagan (6-4) Ihuetpåfjås tips (7-2)
Småland brukar innebära trägolv men det blir ingen nackdel för Lagan. Efter superdefensiven de visade upp mot Vöikers så tror jag de klarar sig bra även mot Craftstaden. Det ska bli spännande att se hur 2:an från div 1 mellersta Svealand står sig mot undre halvan av Södra Götaland (man tycker ju alltid att den division 1 man själv spelar i är bäst?). Tight match som slutar 6-4 till Oskarshamn.

Slätafly – Westervik (9-4) Ihuetpåfjås tips (5-3)
Efter floppen i första omgången blir det revansch direkt för Slätafly. De har förhoppningsvis läkt småskador och blivit av med sjukdomar och då blir den här matchen inga problem för dem. Westervik ryktas vara ett av seriens svagare lag och det gör att Slätafly vinner med 9-4. Westervik går givetvis inte mållösa då de har en och annan väldigt vettig poängplockare.

Vöikers – Lönsboda (3-5) Ihuetpåfjås tips (3-4)
Vi har läst crosspassen från högerback till vänsterforward. Men de kommer hitta en och annan cross ändå.. Matchen slutar 3-5 för att inte överanalysera får egna match.

Landskrona – Stanstad (5-2) Ihuetpåfjås tips (4-4)
Efter Landskronas fantastiskt händelserika förstaperiod i premiären så behöver man inte hoppas på en massa mål i första denna gången heller. Det blir lagom att snubbla in i hallen i första pausen med liten risk för att ha missat något. Tror dock på att Landskronas rutin från division 1 + hemmaplan + stark defensiv + … kommer leder till en rätt säker seger med 5-2.

SödraDal – Munka (5-6 SD) Ihuetpåfjås tips (4-6)
Om Felix Carlgren kan bära upp sitt lag ännu en gång är osäkert men tror att de kommer klara sig helt okej. Munka skapar mycket men orättvis utdelning och matchen slutar 5-5 efter full tid där Munka har stått för det mesta av kreativiteten. Munka gör dock mål i första anfallet i sudden och tar med sig en extrapoäng. Är lika osäker på det här tipset som jag är på SödraDals defensiv! Ska bli intressant att se hur nykomlingarna klarar av ett piggt Munka-Ljungby.

Målvakt i Lönsboda tackar för sig
Robin Johansson
@H0pppe
H0ppe @snapchat

Kommentarer

Postat av: JM

Publicerad 2013-09-26 16:00:41

Inte lika roligt att skriva när man förlorar? Kom igen nu, full fart framåt!

Svar: Jodå, du drar lite förhastade slutsatser där JM :) Har varit annat som har tagit min tid denna vecka tyvärr..
ihuetpafjas.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela